a könyv borítója

Úgy gondoltuk, hogy sokat elmond a könyvrõl a bevezetõ, az ajánlás és a 5.0 - fejezet: Búcsúzunk, és a tartalomjegyzék: 


                                BEVEZETÕ 

    Manapság, amikor a csapból is a számítástechnika folyik, lehet, hogy hibának tûnik még egy könyvet kiadni ebben a témában, pláne ha figyelembe vesszük azt, hogy sokan az Amigát már leírták, mint számítógépet. 
    Ennek ellenére íródik a könyv, lévén én, és még sokan mások az Amiga megszállottjai. A könyv azoknak készült, akiknek szintén van, vagy lesz Amigájuk és nem merül ki használata a  játékban, és grafikai alkalmazásokban, hanem esetleg szabadidejükben szeretnének egy-két kisebb programot saját problémáik megoldására, vagy esetleg  játékötleteik megvalósítására.  Bár a kötet célja nem az, hogy professzionális játékot lehessen írni a segítségével, de kisebb játékokat meg lehet valósítani.  Nem célunk az, hogy programozni tanítsunk, vagy a C nyelvet ismertessük, sem a gép assembly nyelvét, mert ezt mások már megtették több-kevesebb sikerrel. 
    A célunk az, hogy olyan magyar nyelvû könyvet adjunk a felhasználók kezébe, amely segítségével a programjainkat úgy írhatjuk meg, hogy kihasználjuk az Amiga csodálatos lehetõségeit, s programjaink a megkívánt küllemet öltsék. 
     A könyv felépítésérõl csak annyit, hogy az Amiga rendszere annyira kerek egész, és minden mindennel összefügg, hogy nehéz lenne kiválasztani, honnan is kellene kezdeni ennek bemutatását. Így 
inkább azt az utat választottuk, hogy sok gyakorlati példán keresztül, 
programozás közben mutatjuk be és mindent ott magyarázunk. Fõleg azért választottuk ezt a módszert, mert mi is így tanultuk. 
    Reméljük, hogy sok hasznát veszi a kedves olvasó a könyvnek. 

                    A szerzõk: 

                              Szentes '95 


    Ajánlás: 
        A könyv az Amiga programozásának rejtelmeibe vezet be bennünket. Átfogó képet nyújt az Amiga belsõ felépítésérõl, fejlõdésérõl, a hardver és az operációs rendszer szintjén egyaránt. Részletes megismerhetjük az operációs rendszer felépítését, programozását. Néhány programfejlesztõi eszköz használatát is bemutatják a szerzõk (SAS/C, AsmOne, PowerWindows, GadToolsBox). 
        Elsõsorban programjaink felhasználói felületének elkészítéséhez kapunk hasznos segítséget. A könyvben C és Motorola 68000-es assembly nyelvû példákat találunk, így ezen nyelvek közül legalább az egyiknek az alapszintû ismerete szükséges. Különösen értékes a lemezmelléklet, amely rengeteg példaprogramot tartalmaz a tárgyalt témakörökhöz kapcsolódóan. 
        A könyv korántsem öleli fel az Amiga teljes programozását. A szerzõk tervezik a további kötetek elkészítését is, amelyekben a kimaradt részeket (hangkeltés, a hardver közvetlen programozása, stb.) dolgozzák fel részletesen. 
Barna János 
(Hanzi) 


    5.0 - fejezet: Búcsúzunk: 
        Ez a könyv azzal a céllal íródott, hogy egy jó kézikönyvet készítsünk, amely nagy segítséget nyújthat az Amiga programozásában. Azt gondoljuk, hogy látszik a könyv tartalmából, közel sem teljes. Ezért úgy tervezzük, hogy folytatjuk, és szeretnénk megjelentetni egy második - vagy több - részt. 
    Ehhez viszont az kell, hogy sokan megvegyék a könyvet, és ne csak LEMÁSOLJÁK a lemezmellékletet. Ezt a könyvet nem anyagi javak szerzése miatt írtuk, hanem azért, hogy az Amiga éljen és túléljen. Tehát ha megfelelõen nagy lesz az érdeklõdés, akkor elkészítjük a második részt is, mert reménykedünk abban, hogy vannak még Amigások... 

        A következõ rész tervezett tartalmából: 
  
        -az Amiga sprite, bob ill. animációs lehetõségei (rendszer alól is!) 
        -a Dos és library 
        -a Workbench library 
        -az IFF A-tól Z-ig 
        -a rendszer devices 
        -a resources 
        -a 68882-es kooprocesszor programozása 
        -az Amiga hangja és modullejátszás (rendszer alól is!) 
        -a Custom regiszterek (OSC, ECS, AGA) 
        -a Dice C bemutatása 
        -a Designer bemutatása 
        -a demo-k készítése immár nem rendszer alól 
        -3D vektorgrafika 
        -Blitter 
        -Copper 

        A regisztrációs kártyáról: 

        Mint tudjuk egy könyvben azért van regisztrációs kártya, hogy a szerzõk értesüljenek az olvasói kör véleményérõl (mert köztudottan nem elterjedt az író-olvasó találkozó a szakmai könyvek körében), óhajairól és esetleges megrendelésérõl. További elõnye, hogy az olvasót közvetlenül tudjuk értesíteni bármilyen új könyv megjelenésérõl. Felmerült bennünk az a gondolat is, hogy ha bárkinek bármilyen Amiga programozással kapcsolatos gondja támadna, akkor nyugodtan keressen meg minket, és biztos, hogy mi a legjobb tudásunk szerint próbálunk segítséget nyújtani. (Ezt most már megteheti e-mail-ben is:gadget@tiszanet.hu ) 


Cím:  
    Az Amiga programozása C és Assembly nyelven  
Készítették:  
    Bozó Balázs és Prievara Zsolt  
Kiadó:  
    AURUM DTP Stúdió  

Tartalom jegyzék:  
    Bevezetõ  
      1.fejezet - Kezdjük el  
          1.1Az Amigáról  
              1.1.1.Egy kis történelem  
              1.1.2.A hardver  
              1.1.3.Az op. rendszer  
              1.1.4.A rendszer debugger  
              1.1.5.A SetPatch  
              1.1.6.Kickstartba ágyazott üzenetek avagy a mókás fejlesztõk   
          1.2.SAS/C 
              1.2.1.A C editorról  
              1.2.2.Amitõl Amigás C a Sas/ C  
                  1.2.2.1.A SAS/C specifikus fordítói, direktívák, függvények 
                  1.2.2.2.Programok összefûzése SAS/C környezetben  
          1.3.Az Asm-One fordító  
              1.3.1.A kezdet  
              1.3.2.Az Asm-One parancsai  
              1.3.3.Ami a menükbõl kimaradt  
              1.3.4.Az editor  
              1.3.5.A debugger  
              1.3.6.A monitor  
              1.3.7.Preferences  
              1.3.8.Hogyan optimalizáljunk  
          1.4.Elsõ programunk  
          1.5.Ablakok és képernyõk  
              1.5.1.Az ablakok  
              1.5.2.Screenek, avagy a képernyõkrõl  
              1.5.3.Csináljunk saját "Custom" egér pointert az ablakunknak 
              1.5.4.Ablak és Screen nyitás V36 vagy magasabb Intuition esetén 
                  1.5.4.1.Az ablakokról  
                  1.5.4.2.Az ablakok biztonságos bezárása  
                  1.5.4.3.A Screenekrõl  
              1.5.5.Mindezek Assembly-ben  
          1.6.Gadget-ek  
              1.6.1.Az IDCMP  
              1.6.2.Az Intuition grafikus lehetõségei  
                  1.6.2.1.Az IntuiTextek  
                  1.6.2.2.A Borderek  
                  1.6.2.3.Az Image-ek  
              1.6.3.A Gadget-ek  
                  1.6.3.1.A Boloean Gadget-ek  
                  1.6.3.2.A String és Integer Gadget  
                  1.6.3.3.A proporcionális Gadget  
                  1.6.3.4.Gadget-ek a GadTools Library segítségével  
                  1.6.3.5.A V39-es rendszer újdonságai  
          1.7.Menük  
              1.7.1.Mit hogyan is hívnak   
              1.7.2.A menük IDCMP-jei  
                  1.7.2.1.Az IDCMP_MENUPICK használata  
                  1.7.2.2.Az IDCMP_MENUVERIFY használata  
                  1.7.2.3.Az IDCMP_MENUHELP használata  
              1.7.3.Hogyan is mûködnek a menük számai   
              1.7.4.A 2.0-ás újdonságai a menükben   
          1.8.Requester-ek  
              1.8.1.A DisplayBeep  
              1.8.2.Az Alert-ek  
              1.8.3.A Requester-ek  
                  1.8.3.1.A System Requester   
                  1.8.3.2.A Felhasználói Requester   
                      1.8.3.2.1.Az egyszerû (Simple) Requesterek  
                      1.8.3.2.2.A Requester  
                      1.8.3.2.3.A Requesterek IDCMP-i  
                  1.8.3.3.Az újabb Intuition Requester-jei  
          1.9.Az alacsonyszintû grafika  
              1.9.1.Az alapok  
              1.9.2.Filled Areas  
              1.9.3.És a többi...  
      2.fejezet - Libraryk  
          2.1.Az Exec Library  
              2.1.1Az Exec Library függvényei offset sorrendben  
          2.2.Az Intuition Library  
              2.2.1.Az Intuition Library függvényei offset sorrendben  
          2.3.A Graphics Library  
              2.3.1.A Grapics Library függvényei offset sorrendben  
          2.4.Az Asl Library  
              2.4.1.A Asl Library függvényei offset sorrendben  
          2.5.A GadTools Library  
              2.5.1.A GadTools Library függvényei offset sorrendben  
      3.fejezet - Fejlesztõi rendszerek  
          3.1.PowerWindows  
          3.2.GadtoolsBox (37.00)  
      4.fejezet - Függelék  
          4.1.A Raw kód táblázat   
          4.2.Az Amiga ASCII karakterkészlete  
          4.3.A Dos hibaüzenetei  
      5.fejezet - Búcsúzunk  
Oldalszám:  
    350 (apró betûvel szedve )  

    Tartozik hozza egy floppy melléklet is, tele forrásokkal, mintaprogramokkal.
Ár:  
    1450 Ft

Érdeklõdni lehet:
    Arany Sándor - Aurum DTP Stúdió Kft.

    5430 Tiszaföldvár  
    Pf.: 50.  

    Telefon: 60/486-811  

    e-mail:aurum@kern.hu  

Megjegyzés:  
    Megvásárolható a kiadónál.  

    Viszonteladók részére megrendelhetõ a kiadónál.

A könyv már nem kapható! Később eről az oldalról a könyv letőlthető lessz AmigaGuide esetleg html formátumnban is!